Labels

ciknonet (78) kanda (46) hati (36) rapu raban (35) puo (30) bFF (27) perIStiwa (25) getik getik (24) kesukaan (19) mummy daddy (19) si tecik (16) kawan (14) kaum kerabat (13) mpkk crew (10) no moTiFF (10) sheet (9) puitis (8) ketio crew (7) nasehat (6) UTHM (5) shoping (5) umah 13 (5) mai meranjo (4) org2 yg baek aty (3) geligeli (2) s1ng s0ng (2) so sory (2) taleponne (2) da rock (1) plkn crew (1)

Sunday, October 11, 2009

nak duit punya hal.......


tidur...memang satu aktiviti yang menarik...dah tidur..nak bangun pun rasa malas je....sambil tidur tu sempat juga la cek handset ada org 'koling2' ke..sms ke..cek punya cek ..tgk-tgk ada la nombor yang tak didikenali missed call....siapa pulak nih???demi kredit tercinta....saya pun hanya missed call mengharap orang tersebut menelefon saya kembali....mmg betul la tekaan saya..dia menelefon saya tapi....saya pulak dah bangun tidur merayap ke bilik kawan...tak berangkat lagi la nampaknya....saya pun mengambil keputusan untuk menelefonnya terus....terpaksalah saya mengorbankan kredit tercinta.... "hello assalamualaikum..siapa ni" sapa saya...rupanya orang dari tempat saya belajar.... "esok awak pergi ke HEP..untuk selesaikan jpa awak..org lain semua dah siap...esok tarikh last tau!!".. macam tu lah lebih kurang leteran yang terpaksa saya dengar...esoknya...terpaksalah pergi ke HEP...bergetar lutut nak masuk tu...masuk je..aku di sapa oleh org yang ada di dalam.... "haa...kamu nak apa??.... takutnya..hanya Tuhan yang tahu perasaan aku... "nak borang untuk biasiswa jpa tuh.." jawab saya....selepas diungkap kata-kata itu terpaksa lah saya mendengar lagi leterannya...sambungan leteran semalam... "owh ni dia budaknya...jenuh aku telefon..tak nak angkat-angkat...lepas tu boleh main 'miskol' lak dengan aku....ingat dah tak mau duit...sampai terpaksa aku telefon bapak kamu..." itulah antara leteran-leterannya yang terpaksa saya telan walau pahit....malu juga rasanya...tapi buat muka selamba saja lah....setelah lama ditilik dan diteliti borang-borang tersebut..masih tak faham untuk mengisi borang-borang tersebut...terpaksalah saya kembali ke HEP dengan muka tebal ber'inchi2'....dah tahu caranya..saya terpaksa bergegas ke bank cimb dan pejabat pos untuk menyelesaikan segala urusan....sampai kini terngiang-ngiang suara leteran-leteran mereka... "lain kali angkat telefon...ni tak dak respon..kan dah susah sekarang..." adoyai...mmg itu sifat aku...malas nak melayan handfon ni...telefon cuma untuk keluarga dan kawan-kawan..untuk orang yang tak dikenali tiada peluang untuk dilayan..please try later je la....huee....tetapi setelah kejadian ini angkatlah telefon..kerana ia mungkin suatu 'egermentcy' atau information penting....

No comments: