Labels

ciknonet (78) kanda (46) hati (36) rapu raban (35) puo (30) bFF (27) perIStiwa (25) getik getik (24) kesukaan (19) mummy daddy (19) si tecik (16) kawan (14) kaum kerabat (13) mpkk crew (10) no moTiFF (10) sheet (9) puitis (8) ketio crew (7) nasehat (6) UTHM (5) shoping (5) umah 13 (5) mai meranjo (4) org2 yg baek aty (3) geligeli (2) s1ng s0ng (2) so sory (2) taleponne (2) da rock (1) plkn crew (1)

Monday, September 28, 2009

Tinggal Diri ku Kesepian



dari saat berganti minit, dari minit berganti jam, dari jam berganti hari, kini dari hari berganti minggu..sedar tidak sedar sudah 2 minggu aku habiskan masa di rumah...kini hanya tinggal seminggu sahaja lagi...aku terpaksa berpisah lagi...jauh dari bonda..jauh dari ayahanda..begitu juga dengan kakanda...merantau mencari ilmu...saudara-saudara yang lain masing-masing telah pulang ke tempat masing-masing untuk meneruskan kehidupan...tiba-tiba aku terjaga dari lena panjang...owh Tuhan begitu banyak kerjaku yang masih belum disiapkan....siapa yang ingin membantu..kini aku keseorangan..kini aku kesepian..mahu tidak mahu aku terpaksa meneruskan kerja-kerja yang tertangguh....kerja-kerjaku nantikan kedatangan aku untuk 'menyetelkanmu'.....benarlah kata pepatah...'menangguh kerja itulah pencuri masa'...kini masa tidak mencukupi...terpaksa ku korbankan sesuatu untuk kerja-kerja yang tertangguh...habislah masa tidurku..habislah masa rehatku....habislah masa bermainku...habislah masa dengan teman-temanku...habislah masa dengan blogku....huhuhu...inilah kekhilafanku...berazamlah tidak mengulangi perkara yang sama...kini aku berazam menjadi yang terbaik untuk diri aku........Ameen....

No comments: